diumenge, 1 de març del 2020

Diumenge II de Quaresma l'any. Any A.


EVANGELI. (Mateu 17,1-9).
En aquell temps,
Jesús prengué Pere, Jaume i Joan, el germà de Jaume,
els dugué dalt una muntanya alta
i es transfigurà davant d’ells.
La seva cara es tornà resplendent com el sol,
i els seus vestits, blancs com la llum.
També se’ls aparegueren Moisès i Elies,
que conversaven amb ell.
Pere va dir a Jesús:
«Senyor, que n’estem, de bé, aquí dalt!
Si voleu, hi faré tres cabanes,
una per a vós, una per a Moisès
i una altra per a Elies.»
Encara no havia acabat de dir això
quan els cobrí un núvol lluminós,
i del núvol estant una veu digué:
«Aquest és el meu Fill, el meu estimat,
en qui m’he complagut;
escolteu-lo.»
En sentir-ho, els deixebles, esglaiats,
es prosternaren de front a terra.
Jesús s’acostà, els tocà i els digué:
«Aixequeu-vos, no tingueu por.»
Ells alçaren els ulls
i no veieren ningú més, sinó Jesús tot sol.
Mentre baixaven de la muntanya,
Jesús els manà
que no diguessin res a ningú d’aquella visió
fins que el Fill de l’home
no hagués ressuscitat d’entre els morts.


Entrevista amb Fid'ho (Fill de l'home).
Evy
Perdona, Fid'ho: però, llegint aquest relat estrany, m'ha sorprès molt el teu exhibicionisme. No ho entenc. No va amb tu.
Fid'ho
¿És exhibicionista, la Lluna, perquè reflexa la llum del Sol? Jo sóc el Fill de l'Home, i en aquesta escena exhibeixo allò a què està cridada la Humanitat. No és exhibicionisme sinó exhibició.
No t'empenyis en volar baix quan estàs cridat a participar de la vida mateixa de Déu! Déu és llum, i tots estem cridats a rebre, gaudir i reflectir la seva llum.
Evy
Si és així, ¿per què davant només de tres deixebles?
Fid'ho
Necessitaven classes particulars! Aquests tres deixebles representen tants i tants humans que, enlluernats amb la falsa llum del Poder, són incapaços d'entendre la qualitat de la meva llum. I vaig haver de manar-los que no parlessin a ningú d'aquesta experiència fins després que jo hagués passat per la meva mort resurrecciosa, que és la meva autèntica exhibició, i davant tothom.
Evy
¿I, què hi pinten aquí Moisès i Elies?
Fid'ho
Serveixen de contrapunt a l'hora d'escoltar la veu del Pare que diu: "
Aquest és el meu Fill (referint-se a mi), el meu estimat, en qui m’he complagut; escolteu-lo".
Els tres deixebles eren dels que venien amb mi, però escoltaven la meva veu filtrada per les seves idees preconcebudes sobre Moisès i Elies. Aquestes idees preconcebudes els impedien d'entendre correctament la meva exhibició.
Evy
Sempre t'he sentir dir que, en tu, s'acompleix tot allò que havia estat anunciat pels profetes d'Israel. Per tant: és lògic entendre la teva missió com una continuació de la missió de Moisès i Elies.
Fid'ho
És tal com dius. Però això no significa que no hi hagi una diferència qualitativa important entre la seva missió i la meva.
Evy
¿Quina diferència?
Fid'ho
Evy! ¿Tu tampoc no ho entens, encara?! ¿No has experimentat en la teva pròpia vida, i en la vida dels teus fills, que, quan som petits, necessitem lleis i normes que ens ajudin a créixer correctament, però que, quan ja som adults, vivim una situació totalment diferent que supera tot allò que és propi de la infantesa?
Evy
Perdona. És veritat: tot això ja m'ho has dit altres vegades, però no ho acabo d'incorporar al meu cervell! A vegades imagino una papallona explicant-li a una eruga que, passant per una transformació, serà capaç de volar. Estic segur que la pobra eruga es marejaria només d'imaginar-se allò que li explica la papallona...
Em sembla que sóc encara molt "eruga"!
Fid'ho
Conec aquests teus temors per pròpia experiència; i també conec la temptació de quedar-se a mig camí. Ara que ja sóc papallona, em dedico a mantenir l'esperança de tantes i tantes erugues poc esperançades.
Evy
I jo que t'ho agraeixo, encara que sovint em costi d'entendre't!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada