diumenge, 9 d’abril del 2017

Diumenge de Pasqua. A.



Nota:
La visita al sepulcre, de Pere i l’altre deixeble, forma part d’un relat més llarg centrat en la figura de Maria Magdalena, i és molt difícil entendre el seu significat si es separa d’aquest relat més ampli. Per això aquí hi afegeixo en vermell el tros del relat que no es troba en el missal.

EVANGELI.
El diumenge,
Maria Magdalena se n’anà al sepulcre de matí,
quan encara era fosc,
i veié que la pedra havia estat treta de l’entrada del sepulcre.
Ella se’n va corrents a trobar Simó Pere i l’altre deixeble,
aquell que Jesús estimava tant, i els diu:
«S’han endut el Senyor fora del sepulcre
i no sabem on l’han posat.»
Llavors, Pere, amb l’altre deixeble, sortí cap al sepulcre.
Corrien tots dos junts, però l’altre deixeble s’avançà
i arribà primer al sepulcre,
s’ajupí per mirar dintre
i veié aplanat el llençol d’amortallar,
però no hi entrà.
Darrera d’ell arribà Simó Pere,
entrà al sepulcre i veié aplanat el llençol d’amortallar,
però el mocador que li havien posat al cap
no estava aplanat com el llençol,
sinó lligat encara al mateix lloc.
Llavors entrà també l’altre deixeble
que havia arribat primer al sepulcre,
ho veié i cregué.
Fins aquell moment encara no havien entès que,
segons les Escriptures,
Jesús havia de ressuscitar d’entre els morts.
I els dos deixebles se’n tornaren a casa.

Maria es va quedar plorant a fora, a la vora del sepulcre.
Mentre plorava, s’ajupí per mirar dins el sepulcre
i veié dos àngels vestits de blanc,
asseguts al lloc on havia estat posat el cos de Jesús,
l’un al cap i l’altre als peus.
Ells li diuen:
-Dona, per què plores?
Ella els respon:
-S’han endut el meu Senyor i no sé on l’han posat.
Així que acabà de dir aquestes paraules,
es girà enrere i veié Jesús allà dret,
però no s’adonava que fos ell.
Jesús li diu:
-Dona, per què plores? Qui busques?
Ella, pensant-se que era l’hortolà, li respon:
-Si te l’has emportat tu, digues-me on l’has posat,
i jo mateixa me l’enduré.
Li diu Jesús:
-Maria!
Ella es gira i li diu en la llengua dels hebreus:
-Rabuni -que vol dir «mestre».
Jesús li diu:
-Deixa’m anar, que encara no he pujat al Pare.
Vés a trobar els meus germans i digues-los:
“Pujo al meu Pare, que és el vostre Pare,
al meu Déu, que és el vostre Déu.”

Maria Magdalena anà a trobar els deixebles
i els anunciava: «He vist el Senyor.»
També els va contar el que ell li havia dit.

Entrevista amb Fid'ho (Fill de l'home).
Evy
FELICITATS, Fid'ho! Avui deu ser l'aniversari del dia més important de la teva vida! Quan vas ressuscitar!
T'he de confessar que jo no entenc gaire això de la resurrecció; però és el que diu molta gent. Per tant, repeteixo: FELICITATS!
Fid'ho
Gràcies, Evy. I FELICITATS també a tu, per la part que et toca!
La meva resurrecció no és només meva. En la meva resurrecció s'inicia la resurrecció de tota la Humanitat.
Evy
Ja t'he dit que no ho entenc gaire tot això. I parlant amb tu no tinc cap sensació d'estar parlant amb algú que ha tornat a la vida.
Fid'ho
No he tornat a la vida, perquè mai no me n'he separat! Amb la mort, no vaig quedar fora de la vida sinó que vaig passar d'una manera limitada de viure a viure d'una manera plena. Aquesta nova manera de viure és tan plena que és invisible per a tots aquells que no han fet aquest pas ni estan disposats a fer-lo.
Evy
Com a periodista que sóc, m'agradaria que em diguessis com podria donar la notícia de la teva resurrecció. És clar que si em dius que és invisible...
Fid'ho
La resurrecció no es pot convertir en una notícia com les que propagueu els periodistes. Cap càmera la pot fotografiar; cap aparell la pot enregistrar; cap espectador la pot descriure.
Evy
Si és així, cal suposar que seran molt pocs els qui hi creguin!
Fid'ho
Hi ha qui no hi creu perquè és cec. També n'hi ha que diuen que no hi creuen perquè no els serveix la paraula "resurrecció", però, en canvi, fan l'experiència d'allò que aquesta paraula significa. La gran majoria dels humans, tard o d'hora, acaben fent l'experiència de la resurrecció (fent servir aquesta paraula o altres, o sense paraules).
Evy
¿Se'n pot tenir experiència d'una cosa que no es pot comprovar?  
Fid'ho
L'experiència n'és la comprovació. No pots pas fotografiar, filmar o enregistrar l'amor que et té la teva dona, i tan mateix cada dia en fas l'experiència, i n'estàs segur. Sense l'experiència no es tindria cap seguretat ni de l'amor ni de la resurrecció. La seguretat de l'experiència neix de la sintonia amb aquesta experiència. Si tu no estimessis la teva dona tampoc no podries estar segur del seu amor per tu. Igualment, qui no estima la Humanitat no pot fer l'experiència de la resurrecció. En canvi, qui posa la seva vida al servei dels altres, fa l'experiència de que la vida donada és l'autèntica VIDA, se'n digui com es digui.
Evy
Quan, al començament d'aquesta entrevista t'he felicitat per la festa d'avui, tu també m'has felicitat a mi. Em sembla que ho vaig entenent... Felicitats a tothom!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada